본문 바로가기
Essay of Leadership/Quotes from Practice

Distorting Management Education (왜곡된 경영 교육)

by Jeonghwan (Jerry) Choi 2009. 9. 11.


Formal management education programs typically emphasize the development of problem-solving and decision-making skills...but give little attention to the development of skills required to find the problems that need to be solved, to plan for the attainment of desired results, or to carry out operating plans once they are made.

This distort managerial growth by overdevelop an individuals analytic ability while leaving his or her ability to take action and get thing done underdeveloped.


정규 경영학 교육 프로그램은 문제해결(problem-solving) 능력이나 결정 (decision-making) 능력을 강조한다. 하지만, 정작 문제를 간파하는 능력, 원하는 결과를 이루기 위한 계획 수립 능력, 또는 수립된 계획을 운영할 세부 운영 계획 수립 능력에 대한 관심은 적은 것 같다.

'실행에 옮기는 능력'이나, '일이 마무리 되도록 하는 능력'은 뒤로 한채 한 개인의 '분석 능력'만 과도하게 계발 되는 것은 매니저로서 성장하는 것을 심하게 왜곡하는 것이다.


- Livingston (1971), "The Myth of the Well-Educated Manager" , Harvard Business Review (Jan. ~ Feb.)


Re-cited from Minzberg (2005), "Managers Not MBAs", Berrett-Koehler Publisher, INC. pp. 38~39.

Minzberg added " Reducing managing to decision making bad enough; reducing decision making to analysis can be far worse"


댓글